همکاری دو شرکت بزرگ برای ابداع درمانهایی پیشرفته برای دیابت

 18 ژوئیه 2017- دو شرکت بزرگ دیابت برای یافتن راه‌حل‌هایی جدید برای بیماری دیابت بهم پیوستند، شرکت Abbott Diabetes Care سازنده‌ی دستگاه های اندازه گیری قند خون با شرکت Bigfoot Biomedical که متخصص در ارائه راه حل‌هایی برای تحویل انسولین است، همکاری خود را برای پیشرفت در زمینه‌ی دیابت آغاز کردند.

در این همکاری، نسل بعدی تکنولوژی سنجش گلوکز بنام FreeStyle Libre ساخت شرکت Abbott در اختیار محققان شرکت Bigfoot قرار می‌گیرد تا از این تکنولوژی برای ابداع یک رویکرد پیشگام درمراقبت دیابت و کمک به  کاهش بار مدیریت روزانه‌ی دیابت استفاده گردد.

در حال حاضر شرکت Bigfoot سیستم‌های تحویل انسولین به روش تزریق و مبتنی بر پمپ را تولید می‌کند. این سیستم ‌های انقلابی از ترکیب، اتصال، اتوماسیون یادگیری ماشین و تکنولوژی گوشی‌های هوشمند برای تحویل انسولین استفاده می‌کنند. قرار است اولین نسخه از ابزار ساخت این دو شرکت برای انجام تحقیقات بالینی در اوایل سال آینده عرضه شود.

 افراد مبتلا به دیابت نوع  1 و برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باید بطور منظم انسولین دریافت کنند، تا میزان قندخون خود را کنترل نمایند، البته این کار می تواند سخت و دست و پا گیر باشد، زیرا باید چند بار در روز انجام شود.

معاون ارشد شرکت Abbott گفت: دیابت در سطح جهانی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و تقاضا برای ابزارهایی که استفاده از انها آسان باشد و نتایج بصورت بصری قابل دسترس باشند به شدت افزایش یافته است، اما نوآوری در ساخت ابزارهایی برای کمک به کنترل این شرایط پیچیده و چالش برانگیز، بسیار به آهستگی پیش می‌رود. ما با همکاری شرکت Bigfoot و استفاده از تجربیات خود در زمینه‌ی تکنولوژی نظارت بر قند خون درصدد هستیم بهترین سیستم تحویل انسولین را تولید کنیم که اساساً مدیریت دیابت را متحول خواهد کرد.

Jeffrey Brewer رئیس و مدیر اجرایی Bigfoot می‌گوید: شرکت Abbott و شرکت Bigfoot هر دو درک درستی از استفاده از دستگاههای دیابت در دنیای واقعی دارند و قطعه‌ی نهایی پازل ابداع یک سیستم یکپارچه‌ی نظارت بر قند خون و تحویل انسولین، سنسور گلوکزی است که نیازی به کالیبراسیون نداشته باشد و ما در حال ساخت آن هستیم.

 شرکتهای ما متعهد شده‌اند که در این همکاری برای تولید و گسترش محصولات بر خواسته های بیماران تمرکز کنند و دستگاهی ساده، آسان و مقرون به صرفه تولید کنند که اطلاعات عملکردی صحیحی را ارائه دهد. ما بسیار هیجان زده هستیم که همکاری خود را با تیم برجسته‌ی  Abbott برای ارائه  نوآوریهای جدید به افراد مبتلا به دیابت آغاز کرده‌ایم.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/jul/two-major-companies-team-up-to-develop-breakthrough-diabetes-treatments-95841316.html